Informacje o rozstrzygnięciu konkursów:
Dyrektor
Instytutu Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa
Państwowego Instytutu Badawczego w Puławach
ogłasza konkurs na:
stanowisko Analityk fizykochemiczny w Głównym Laboratorium Analiz Chemicznych
- Do obowiązków pracownika będzie należało m.in.:
- wykonywanie analiz fizykochemicznych zgodnie z obowiązującymi dokumentami odniesienia,
- obsługa wyposażenia pomiarowego,
- przygotowywanie odczynników chemicznych do badań,
- prowadzenie zapisów z badań i dokumentacji zgodnie z obowiązującym systemem jakości.
- Wymagania:
- wykształcenie wyższe kierunkowe (chemia, biologia lub pokrewne),
- znajomość pakietu MS Office,
- odpowiedzialność za wykonywane zadania, obsługiwaną aparaturę, dokładność,
- zaangażowanie w wykonywaną pracę,
- dobra organizacja pracy własnej,
- umiejętność pracy w zespole,
- analityczne myślenie i umiejętność wyciągania wniosków,
- mile widziana znajomość pracy zgodnie z wymaganiami PN-EN ISO/IEC 17025,
- mile widziana znajomość języka angielskiego.
- Oferujemy:
- stabilne zatrudnienie,
- podnoszenie kompetencji zawodowych poprzez szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne,
- wynagrodzenie zasadnicze i premię uznaniową w zależności od wyników pracy i zaangażowania w pracę,
- świadczenia socjalne.
- Miejsce pracy:
- Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – PIB Główne Laboratorium Analiz Chemicznych
- Dokumenty aplikacyjne:
- List motywacyjny;
- CV;
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
Zastrzegamy sobie prawo do kontaktu tylko z wybranymi kandydatami.
Wymagane dokumenty należy przesłać elektronicznie na adres mailowy: kadry@iung.pulawy.pl lub złożyć osobiście w kadrach Instytutu od poniedziałku do piątku w godzinach 700-1500 bądź przesłać pocztą na adres Instytutu (Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy, 24-100 Puławy, ul. Czartoryskich 8), w terminie do dnia 15.12.2023 r.
stanowisko kierownika w zakładzie Gleboznawstwa Erozji i Ochrony Gruntów
- O powołanie na funkcję kierownika zakładu mogą się ubiegać osoby, które spełniają następujące warunki:
- posiadają stopień lub tytuł naukowy,
- posiadają predyspozycje do organizowania pracy naukowej, rozwojowej i wdrożeniowej,
- aktualnie kierują zespołem badawczym, tematem lub grantem albo pełnili tę funkcję w okresie poprzedzającym ogłoszenie konkursu,
- mają dobry stan zdrowia.
- Oferta składana przez kandydata powinna zawierać:
- kwestionariusz osobowy z fotografią i życiorys,
- dokumentację posiadanego wykształcenia w formie uwierzytelnionych odpisów dyplomów,
- opinie co najmniej z okresu ostatnich 5 lat pracy,
- informacje kandydata o jego osiągnięciach zawodowych,
- opinię od samodzielnego pracownika naukowego wskazanego przez kandydata,
- koncepcję organizacji i programu naukowo-badawczego zakładu na okres 5 lat.
Kandydatów z IUNG-PIB nie obowiązuje składanie dokumentów wymienionych
w punktach a, b i c.
- Każdemu kandydatowi przystępującemu do konkursu Dyrekcja Instytutu udostępnia materiały informacyjne o stanie zakładu.
- Komisja konkursowa w ciągu tygodnia od zakończenia przyjmowania ofert decyduje o dopuszczeniu do konkursu na podstawie dokumentów przedstawionych przez kandydatów.
- Konkurs jest jednoetapowy i odbywa się w trybie posiedzenia komisji konkursowej z udziałem kandydatów. Na posiedzeniu tym kandydaci prezentują swoje kwalifikacje oraz koncepcje działania i rozwoju Zakładu.
- Kierownika zakładu naukowego, po zasięgnięciu opinii Rady Naukowej, powołuje Dyrektor Instytutu na okres 5 lat, .
- Wymagane dokumenty należy przesłać elektronicznie na adres mailowy: kadry@iung.pulawy.pl lub złożyć osobiście w kadrach Instytutu od poniedziałku do piątku w godzinach 700-1500 bądź przesłać pocztą na adres Instytutu (Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy, 24-100 Puławy, ul. Czartoryskich 8), w terminie do dnia 24 listopada 2023 r.
stanowisko Profesora w zakładzie Uprawy Roślin Pastewnych
- Nazwa i opis stanowiska z uwzględnieniem europejskiej klasyfikacji:
Leading Researcher (R4) – samodzielny pracownik naukowy, ze stopniem naukowym doktora habilitowanego na stanowisku profesora Instytutu z doświadczeniem badawczym powyżej 10 lat (lata liczone jak w zatrudnieniu przy pełnym wymiarze godzin). Samodzielny pracownik naukowy, ze stopniem profesora. - Zakres prac badawczych:
- Badania produkcyjności ważniejszych gatunków roślin pastewnych wykorzystywanych do produkcji pasz wysokobiałkowych i energetycznych dla przeżuwaczy i zwierząt monogastrycznych
- Ocena wartości żywieniowej komponentów pasz treściwych i objętościowych
- Opracowanie i doskonalenie agrotechniki ważniejszych krajowych gatunków roślin strączkowych i ich mieszanek ze zbożami oraz soi
- Opracowanie i doskonalenie agrotechniki kukurydzy i sorga uprawianych na ziarno i kiszonkę w różnych systemach uprawy z zastosowaniem systemów konserwujących
- Doskonalenie technologii produkcji pasz objętościowych z traw oraz ich mieszanek z roślinami bobowatymi drobnonasiennym
- Ocena stanu fizjologicznego roślin pastewnych w zależności od czynników stresowych (stresy abiotyczne) oraz stosowanych zabiegów agrotechnicznych
- Poszukiwanie możliwości zwiększania efektywności biologicznego wiązania azotu przez gatunki roślin bobowatych grubonasiennych
- Opracowanie i doskonalenie agrotechniki intensywnych i lokalnych gatunków i odmian roślin pastewnych w warunkach rolnictwa ekologicznego
- Badania nad efektywnością wykorzystania powierzchni paszowej w zależności od wielkości stada krów oraz uwarunkowań przyrodniczych i organizacyjno – ekonomicznych.
- Wymagania w stosunku do kandydata:
- Wymagania obowiązkowe:
- Posiadanie stopnia naukowego doktora habilitowanego w dziedzinie nauk rolniczych i/lub pokrewnych,
- Gotowość do podjęcia problematyki badawczej uzasadnionej potrzebami Instytutu,
- Kierowanie projektem badawczym lub równoważnym przedsięwzięciem finansowanym ze środków zewnętrznych,,
- Krajowy lub zagraniczny staż naukowy, bądź porównywalna, udokumentowana wspólnymi projektami i/lub dorobkiem naukowym, współpraca z zagraniczną placówką badawczą,
- Osiągnięcia w kształceniu kadry naukowej – pełnienie funkcji promotora we wszczętym, co najmniej jednym przewodzie doktorskim,
- Osiągnięcia w dotychczasowej pracy naukowej, w tym autorstwo lub współautorstwo publikacji naukowych o łącznej wartości co najmniej 300 punktów na podstawie oceny wg wykazu czasopism z listy MEiN,
- Aktywność w życiu naukowym oraz zdolności organizacyjne (recenzje rozpraw doktorskich i w postepowaniach habilitacyjnych oraz publikacji i/lub projektów badawczych, organizacja i udział w konferencjach, organizacja warsztatów, kursów itp.)
- Dodatkowe umiejętności przydatne na stanowisku:
- Znajomość światowej literatury na temat pierwiastków śladowych w rolnictwie ze szczególnym uwzględnieniem oceny ich niedoborów i nadmiarów w glebach i roślinach
- Doświadczenie w planowaniu i prowadzeniu ścisłych eksperymentów polowych, mikropoletkowych i wazonowych
- Umiejętność statystycznej analizy danych: analiza wariancji, analiza wielozmienna (analiza skupień, metoda PCA ), regresja wielokrotna
- Obsługa programu komputerowego Statgraphics
- Motywacja do pracy naukowej udokumentowana publikacjami i udziałem w życiu naukowym (w tym pełnienie funkcji promotora pomocniczego, staże naukowe, udział w konferencjach naukowych).
- Wymagania obowiązkowe:
- Wynagrodzenie pracownika zatrudnionego na stanowisku profesora:
- Wynagrodzenie wysokości może wynosić od 6840 zł do 11800 zł
- Wymagane dokumenty:
- Curriculum Vitae.
- List motywacyjny – przedstawiający zwięźle zainteresowania kandydata.
- Dotychczasowe osiągnięcia badawczo-naukowe oraz plany dotyczące dalszej kariery.
- Dokumenty poświadczające posiadane wykształcenie.
- Wykaz osiągnięć naukowych.
- Oświadczenie, że z chwilą podjęcia zatrudnienia Instytut będzie podstawowym miejscem pracy.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
- Forma, termin i miejsce składania dokumentów:
- Wymagane dokumenty należy przesłać pocztą na adres Instytutu (Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy, 24-100 Puławy, ul. Czartoryskich 8 lub złożyć osobiście w kadrach Instytutu od poniedziałku do piątku w godzinach 700-1500 w terminie do dnia 15.12.2023r. bądź elektronicznie na adres mailowy: kadry@iung.pulawy.pl
- Ogłoszenie wyników nastąpi nie później niż 2 tygodnie po zakończeniu postępowania konkursowego.
- Instytut zatrudni pracownika od 01-go dnia miesiąca następującego po ogłoszeniu wyników konkursu i zaopiniowaniu przez Radę Naukową.
- Instytut wdrożył i utrzymuje standardy Europejskiej Karty Naukowca i zasady Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych oraz politykę OTM-R, zgodnie z wytycznymi i zaleceniami Komisji Europejskiej.
Link do polityki otwartych przejrzystych i opartych o kompetencje kandydata zasad rekrutacji (OTM-R) dla pracowników naukowych w Instytucie Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowym Instytucie Badawczym – http://hr.iung.pulawy.pl/doc/pl/iung_otmr_polityka.pdf
stanowisko Samodzielnej Księgowej Bilansisty / Samodzielnego Księgowego Bilansisty
- Zakres obowiązków:
- Prowadzenie rachunkowości minimum dwóch Rolniczych Zakładów Doświadczalnych Instytutu (RZD);
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- Przygotowywanie planów finansowych w uzgodnieniu z Dyrektorami RZD
- Dokonywanie kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Szczegółowy zakres obowiązków:
- Sporządzanie sprawozdań finansowych wg ustalonych przez przepisy prawa standardów sprawozdawczych dla m.in. GUS, ZUS, US, MRiRW, MEiN;
- Dokonywanie rozliczeń podatkowych i sporządzanie deklaracji podatkowych;
- Prowadzenie sprawozdawczości zarządczej zapewniającej dostarczenie informacji niezbędnych do tworzenia planów, a także wczesnej sygnalizacji pojawiających się problemów finansowych, w celu szybkiej ich analizy i eliminacji poprzez podjęcie odpowiednich działań;
- Wprowadzanie danych do programu finansowo-księgowego, w tym dekretowanie i księgowanie dokumentów (min. faktury sprzedaży, zakupu, dowody memoriałowe, dokumenty magazynowe, wyciągi bankowe, dokumenty kasowe);
- Uzgadnianie stanów magazynowych;
- Monitorowanie należności i zobowiązań, potwierdzanie sald z kontrahentami;
- Systematyczne prowadzenia uzgodnień kont bilansowych;
- Ewidencja środków trwałych;
- Księgowanie listy płac;
- Wystawianie faktur sprzedażowych;
- Nadzór nad bieżącą rzetelnością danych zawartych w programie finansowo-księgowym Zakładu oraz kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych;
- Realizacja transakcji pieniężnych z rachunku bankowego;
- Kontakty i bieżąca współpraca w zakresie działalności finansowo-księgowej z Głównym Księgowym Instytutu, pracownikami Działu Finansowo-Księgowego IUNG-PIB oraz instytucjami zewnętrznymi;
- Przygotowywanie danych do postępowań przetargowych, ankiet, kontroli i audytów.
- Wymagania w stosunku do kandydata:
- Wymagania obowiązkowe:
- Ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- Nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- Spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- Dodatkowe umiejętności przydatne na stanowisku:
- Znajomość pakietu MS Office i programów finansowo-księgowych;
- Umiejętność stosowania i interpretacji aktów normatywnych oraz obowiązujących przepisów prawa;
- Umiejętność właściwego zarządzania i koordynacji pracy;
- Umiejętność analitycznego myślenia;
- Dokładność, rzetelność, terminowość.
- Wymagania obowiązkowe:
- Oferujemy:
- Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę;
- Możliwość rozwoju zawodowego.
- Miejsce pracy:
- Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – PIB Dział Finansowo-Księgowy
- Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny;
- CV;
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- Oświadczenie o niekaralności;
- Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych;
- Ewentualne referencje.
- Forma, termin i miejsce składania dokumentów:
- Wymagane dokumenty należy przesłać pocztą na adres Instytutu (Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy, 24-100 Puławy, ul. Czartoryskich 8 lub złożyć osobiście w kadrach Instytutu od poniedziałku do piątku w godzinach 700-1400 w terminie do dnia 30.10.2023r. bądź elektronicznie na adres mailowy: kadry@iung.pulawy.pl
- Telefon do kontaktu 814 786 734.
stanowisko Profesora w zakładzie Herbologii i Technik Uprawy Roli
- Nazwa i opis stanowiska z uwzględnieniem europejskiej klasyfikacji:
Leading Researcher (R4) – samodzielny pracownik naukowy, ze stopniem naukowym doktora habilitowanego na stanowisku profesora Instytutu z doświadczeniem badawczym powyżej 10 lat (lata liczone jak w zatrudnieniu przy pełnym wymiarze godzin). Samodzielny pracownik naukowy, ze stopniem profesora. - Zakres prac badawczych:
- Poszukiwanie roztworów ekstrakcyjnych do ekstrakcji pierwiastków śladowych z gleby w zakresie ich niedoborów i nadmiarów
- Opracowywanie liczb granicznych do oceny zasobności gleby w mikroelementy dla okręgowych stacji chemiczno-rolniczych
- Ustalanie zaleceń nawożenia mikroelementami roślin uprawnych
- Opracowywanie krytycznych limitów zawartości mikroelementów w roślinach uprawnych
- Tworzenie aplikacji komputerowych wspierających racjonalne nawożenie mikroelementami
- Badania reakcji roślin na metale ciężkie
- Badania nad sposobami ograniczania fitoprzyswajalności metali z gleb zanieczyszczonych
- Badania nad wykorzystaniem produktów ubocznych i materiałów odpadowych w rolnictwie
- Fitoremediacja gleb zanieczyszczonych metalami
- Ustalanie składu nowych nawozów mineralnych dla przemysłu nawozowego i testowanie ich efektywności plonotwórczej
- Badania nad nowymi nawozami fosforowymi pod kątem ograniczenia odpływu fosforu do wód
- Łączne stosowanie nawozów dolistnych i herbicydów w uprawie polowej
- Wymagania w stosunku do kandydata:
- Wymagania obowiązkowe:
- Posiadanie stopnia naukowego doktora habilitowanego w dziedzinie nauk rolniczych i/lub pokrewnych,
- Gotowość do podjęcia problematyki badawczej uzasadnionej potrzebami Instytutu,
- Kierowanie projektem badawczym lub równoważnym przedsięwzięciem finansowanym ze środków zewnętrznych,,
- Krajowy lub zagraniczny staż naukowy, bądź porównywalna, udokumentowana wspólnymi projektami i/lub dorobkiem naukowym, współpraca z zagraniczną placówką badawczą,
- Osiągnięcia w kształceniu kadry naukowej – pełnienie funkcji promotora we wszczętym, co najmniej jednym przewodzie doktorskim,
- Osiągnięcia w dotychczasowej pracy naukowej, w tym autorstwo lub współautorstwo publikacji naukowych o łącznej wartości co najmniej 300 punktów na podstawie oceny wg wykazu czasopism z listy MEiN,
- Aktywność w życiu naukowym oraz zdolności organizacyjne (recenzje rozpraw doktorskich i w postepowaniach habilitacyjnych oraz publikacji i/lub projektów badawczych, organizacja i udział w konferencjach, organizacja warsztatów, kursów itp.)
- Dodatkowe umiejętności przydatne na stanowisku:
- Znajomość światowej literatury na temat pierwiastków śladowych w rolnictwie ze szczególnym uwzględnieniem oceny ich niedoborów i nadmiarów w glebach i roślinach
- Doświadczenie w planowaniu i prowadzeniu ścisłych eksperymentów polowych, mikropoletkowych i wazonowych
- Umiejętność statystycznej analizy danych: analiza wariancji, analiza wielozmienna (analiza skupień, metoda PCA ), regresja wielokrotna
- Obsługa programu komputerowego Statgraphics
- Umiejętność wizualnego rozpoznawania niedoborów składników pokarmowych w roślinach w warunkach polowych, ze szczególnym uwzględnieniem mikroelementów.
- Motywacja do pracy naukowej udokumentowana publikacjami i udziałem w życiu naukowym (w tym pełnienie funkcji promotora pomocniczego, staże naukowe, udział w konferencjach naukowych).
- Udokumentowana znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie.
- Wymagania obowiązkowe:
- Wynagrodzenie pracownika zatrudnionego na stanowisku profesora:
- Wynagrodzenie wysokości 190% -330 % wynagrodzenia minimalnego
- Wymagane dokumenty:
- Curriculum Vitae.
- List motywacyjny – przedstawiający zwięźle zainteresowania kandydata.
- Dotychczasowe osiągnięcia badawczo-naukowe oraz plany dotyczące dalszej kariery.
- Dokumenty poświadczające posiadane wykształcenie.
- Wykaz osiągnięć naukowych.
- Oświadczenie, że z chwilą podjęcia zatrudnienia Instytut będzie podstawowym miejscem pracy.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
- Forma, termin i miejsce składania dokumentów:
- Wymagane dokumenty należy przesłać pocztą na adres Instytutu (Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy, 24-100 Puławy, ul. Czartoryskich 8 lub złożyć osobiście w kadrach Instytutu od poniedziałku do piątku w godzinach 700-1500 w terminie do dnia 15.04.2023r. bądź elektronicznie na adres mailowy: kadry@iung.pulawy.pl
- Ogłoszenie wyników nastąpi nie później niż 2 tygodnie po zakończeniu postępowania konkursowego.
- Instytut zatrudni pracownika od 01-go dnia miesiąca następującego po ogłoszeniu wyników konkursu i zaopiniowaniu przez Radę Naukową.
- Instytut wdrożył i utrzymuje standardy Europejskiej Karty Naukowca i zasady Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych oraz politykę OTM-R, zgodnie z wytycznymi i zaleceniami Komisji Europejskiej.
Link do polityki otwartych przejrzystych i opartych o kompetencje kandydata zasad rekrutacji (OTM-R) dla pracowników naukowych w Instytucie Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowym Instytucie Badawczym – http://hr.iung.pulawy.pl/doc/pl/iung_otmr_polityka.pdf
stanowisko asystenta w zakładzie Biochemii i Jakości Plonów
- Nazwa i opis stanowiska z uwzględnieniem europejskiej klasyfikacji:
Recognised Researcher (R2) naukowiec posiadający stopień naukowy doktora. Profil dotyczy osób, niebędących w pełni samodzielnymi pracownikami naukowymi. - Zakres prac badawczych:
- Badania budowy chemicznej, aktywności i możliwości praktycznego wykorzystania biologicznie czynnych substancji swoistych roślin,
- Określanie wpływu czynników środowiskowych, agrotechnicznych i genetycznych na skład jakościowy i ilościowy substancji wpływających na wartość żywieniową roślin uprawnych,
- Badanie roślinnych odpadów poekstrakcyjnych, ich wykorzystanie w żywieniu zwierząt i wytwarzaniu suplementów diety,
- Badanie wpływu czynników biotycznych i abiotycznych na skład chemiczny roślin,
- Biosynteza związków naturalnych w warunkach in vitro,
- Doskonalenie i opracowywanie metod oznaczania zawartości wybranych składników roślinnych.
- Wymagania w stosunku do kandydata:
- Wymagania obowiązkowe:
- Stopień naukowy doktora w dziedzinie nauk rolniczych i/lub pokrewnych,
- Co najmniej 2-letnie doświadczenie w pracy naukowo-badawczej lub w pracy zawodowej związanej tematycznie z kierunkiem działalności badawczej (np. studia podyplomowe lub doktoranckie, staż naukowy),
- Osiągnięcia w dotychczasowej pracy, w tym autorstwo lub współautorstwo co najmniej jednej pracy naukowej z wykazu czasopism MEiN oraz prezentacja wyników badań (referat, poster),
- Predyspozycje do pracy naukowej (np. udział w projektach badawczych),
- Udokumentowana znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie,
- Umiejętność obsługi sprzętu komputerowego i znajomość podstawowego oprogramowania.
- Dodatkowe umiejętności przydatne na stanowisku:
- Praktyczna znajomość technik chromatograficznych w analizie jakościowej i ilościowej: chromatografii cieczowej sprzężonej z detekcją w UV-Vis i MS (UHPLC-PDA-MS).
- Praktyczna umiejętność obsługi spektrometrów mas niskiej i wysokiej rozdzielczości firm Bruker i/lub Waters.
- Znajomość oprogramowania związanego ze spektrometrią mas (np. Bruker DataAnalysis, Waters MassLynx/QuanLynx).
- Znajomość oprogramowania do przetwarzania danych z nieukierunkowanych i ukierunkowanych doświadczeń metabolomicznych: MS-DIAL, MetaboAnalyst.
- Praktyczna umiejętności w zakresie izolacji specyficznych metabolitów roślin oraz grzybów, w tym metod chromatografii nisko-, średnio- i wysokociśnieniowej (FLASH, MPLC, HPLC-ELSD).
- Odbyty staż zagraniczny trwający co najmniej rok.
- Znajomość języka polskiego co najmniej na poziome średniozaawansowanym (B2) (dla osób z zagranicy).
- Współpraca międzynarodowa udokumentowana artykułami naukowymi w międzynarodowych czasopismach z listy filadelfijskiej posiadających łączny IF minimum 40.
- Wymagania obowiązkowe:
- Perspektywy rozwoju zawodowego:
- Asystent może awansować na stanowisko adiunkta po spełnieniu poniższych warunków
- Stopień naukowy doktora w dziedzinie nauk rolniczych, biologicznych, chemicznych, ekonomicznych lub pokrewnych.
- Osiągnięcia w dotychczasowej pracy naukowej, w tym autorstwo lub współautorstwo publikacji naukowych o łącznej wartości co najmniej 100 punktów na podstawie oceny wg wykazu i punktacji czasopism z listy MEiN (min. 3 publikacje w czasopismach objętych indeksowaniem przez Journal of Citation Report), z czego co najmniej 24 punkty zdobyte po uzyskaniu stopnia doktora.
- Opracowanie i złożenie poprawnego pod względem formalnym projektu badawczego do NCN, NCBR lub innej instytucji finansującej badania.
- Motywacja do pracy naukowej udokumentowana publikacjami i udziałem w życiu naukowym (w tym pełnienie funkcji promotora pomocniczego, staże naukowe, udział w konferencjach naukowych).
- Udokumentowana znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie.
- Adiunkt może awansować na stanowisko profesora Instytutu po spełnieniu poniższych warunków:
w przypadku adiunkta posiadającego stopień doktora habilitowanego lub doktora w dziedzinie nauk rolniczych, biologicznych, chemicznych, ekonomicznych lub pokrewnych:- Gotowość do podjęcia problematyki badawczej uzasadnionej potrzebami Instytutu.
- Kierowanie projektem badawczym lub równoważnym przedsięwzięciem finansowanym ze środków zewnętrznych.
- Krajowy lub zagraniczny staż naukowy, bądź porównywalna, udokumentowana wspólnymi projektami i/lub dorobkiem naukowym, współpraca z zagraniczną placówką badawczą.
- Osiągnięcia w kształceniu kadry naukowej – pełnienie funkcji promotora we wszczętym, co najmniej jednym, przewodzie doktorskim.
- Osiągnięcia w dotychczasowej pracy naukowej, w tym autorstwo lub współautorstwo publikacji naukowych o łącznej wartości co najmniej 300 punktów na podstawie oceny wg wykazu czasopism z listy MEiN.
- Aktywność w życiu naukowym oraz zdolności organizacyjne (recenzje rozpraw doktorskich i w postępowaniach habilitacyjnych oraz publikacji i/lub projektów badawczych, organizacja i udział w konferencjach, organizacja warsztatów, kursów, itp.).
- W przypadku adiunkta posiadającego stopień doktora:
- Wykazanie się wyróżniającym dorobkiem naukowym w reprezentowanej dziedzinie o łącznej wartości co najmniej 300 punktów na podstawie oceny wg wykazu i punktacji czasopism z listy MEiN;
- Pełnienie funkcji promotora pomocniczego w co najmniej jednym przewodzie doktorskim;
- Posiadanie uznanego dorobku organizacyjnego w zakresie wdrażania i upowszechniania wyników badań naukowych ( np. uzyskanie patentu lub udokumentowanego wdrożenia);
- Kwalifikacje ocenia Rada Naukowa na podstawie opinii dwóch recenzentów, w tym jednego z poza Instytutu.
- Adiunkt może awansować na stanowisko profesora zwyczajnego po spełnieniu poniższych warunków:
- Tytuł naukowy profesora w dziedzinie nauk rolniczych, biologicznych, chemicznych lub ekonomicznych.
- Gotowość do podjęcia problematyki badawczej uzasadnionej potrzebami Instytutu.
- Osiągnięcia w dotychczasowej pracy naukowej, w tym autorstwo lub współautorstwo publikacji naukowych o łącznej wartości co najmniej 450 punktów na podstawie oceny wg wykazu czasopism z listy MEiN.
- Udział w kształceniu kadry naukowej – pełnienie funkcji promotora w co najmniej dwóch przewodach doktorskich, recenzje rozpraw doktorskich oraz w postępowaniach habilitacyjnych i postępowaniach o nadanie tytułu profesora.
- Asystent może awansować na stanowisko adiunkta po spełnieniu poniższych warunków
- Wynagrodzenie pracownika zatrudnionego na stanowisku adiunkta:
- Płaca zasadnicza od 105-220% obowiązującego minimalnego wynagrodzenia
- Wymagane dokumenty:
- Curriculum Vitae.
- List motywacyjny – przedstawiający zwięźle zainteresowania kandydata.
- Dotychczasowe osiągnięcia badawczo-naukowe oraz plany dotyczące dalszej kariery.
- Dokumenty poświadczające posiadane wykształcenie.
- Wykaz osiągnięć naukowych.
- Oświadczenie, że z chwilą podjęcia zatrudnienia Instytut będzie podstawowym miejscem pracy.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
- Forma, termin i miejsce składania dokumentów:
- Wymagane dokumenty należy przesłać pocztą na adres Instytutu (Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy, 24-100 Puławy, ul. Czartoryskich 8 lub złożyć osobiście w kadrach Instytutu od poniedziałku do piątku w godzinach 700-1500 w terminie do dnia 11.04.2023r. bądź elektronicznie na adres mailowy: kadry@iung.pulawy.pl
- Ogłoszenie wyników nastąpi nie później niż 2 tygodnie po zakończeniu postępowania konkursowego.
- Instytut zatrudni pracownika od 01-go dnia miesiąca następującego po ogłoszeniu wyników konkursu i zaopiniowaniu przez Radę Naukową.
- Instytut wdrożył i utrzymuje standardy Europejskiej Karty Naukowca i zasady Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych oraz politykę OTM-R, zgodnie z wytycznymi i zaleceniami Komisji Europejskiej.
Link do polityki otwartych przejrzystych i opartych o kompetencje kandydata zasad rekrutacji (OTM-R) dla pracowników naukowych w Instytucie Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowym Instytucie Badawczym – http://hr.iung.pulawy.pl/doc/pl/iung_otmr_polityka.pdf
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych osoby uczestniczącej w postępowaniu kwalifikacyjnym
Nawiązując do treści art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – (Dz.U. UE.L 119 z 04.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018 str. 2 dalej „Rozporządzenie” ) Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – PIB w Puławach informuje, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy (adres: ul. Czartoryskich 8, 24-100 Puławy, tel. 81 4786 700 lub 800, e-mail: iung@iung.pulawy.pl iung@iung.pulawy.pl).
- Administrator danych osobowych wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym Pani/Pan może się kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem, poprzez adres e-mail: iod@iung.pulawy.pl, numer telefonu − 81 4786 738, lub pisemnie na adres korespondencyjny Administratora danych osobowych wskazany w punkcie 1.
- Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania danych
- Pani/Pana dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 221 Kodeksu pracy oraz § 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28.05.1996 roku w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika) będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia w celu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko.
- art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia, przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze — ustawa z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym. Źródłem pochodzenia danych osobowych będą informacje i dokumenty przekazane przez osobę, której dane dotyczą.
- W zakresie danych niewymaganych przepisami prawa – podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda (art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia). Zgodę można wycofać w każdym czasie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
- Okres przetwarzania danych osobowych − dane osobowe będą przetwarzane do zakończenia procesu kwalifikacyjnego.
- Odbiorcy danych − do Pani/Pana danych mogą mieć dostęp upoważnieni pracownicy Administratora – członkowie komisji konkursowej.
- Prawa związane z przetwarzaniem danych − przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych, w przypadkach określonych w Rozporządzeniu.
- Zgodę na przetwarzanie danych osobowych można wycofać w każdym czasie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
- W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji oraz profilowaniu – Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – PIB w Puławach nie będzie wykorzystywał Pani/Pana danych do zautomatyzowanego podejmowania decyzji oraz profilowania.
- Podanie danych osobowych zawartych w zgłoszeniu kandydatury na stanowisko jest dobrowolne, ale jest warunkiem przystąpienia do procedury przedmiotowego postępowania kwalifikacyjnego. Uzyskane dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.