Zakres obowiązków:
Do obowiązków pracownika będzie należało m.in.:
- Prowadzenie rachunkowości minimum dwóch Rolniczych Zakładów Doświadczalnych Instytutu (RZD);
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- Przygotowywanie planów finansowych w uzgodnieniu z Dyrektorami RZD
- Dokonywanie kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
Szczegółowy zakres obowiązków:
- Sporządzanie sprawozdań finansowych wg ustalonych przez przepisy prawa standardów sprawozdawczych dla m.in. GUS, ZUS, US, MRiRW, MEiN;
- Dokonywanie rozliczeń podatkowych i sporządzanie deklaracji podatkowych;
- Prowadzenie sprawozdawczości zarządczej zapewniającej dostarczenie informacji niezbędnych do tworzenia planów, a także wczesnej sygnalizacji pojawiających się problemów finansowych, w celu szybkiej ich analizy i eliminacji poprzez podjęcie odpowiednich działań;
- Wprowadzanie danych do programu finansowo-księgowego, w tym dekretowanie i księgowanie dokumentów (min. faktury sprzedaży, zakupu, dowody memoriałowe, dokumenty magazynowe, wyciągi bankowe, dokumenty kasowe);
- Uzgadnianie stanów magazynowych;
- Monitorowanie należności i zobowiązań, potwierdzanie sald z kontrahentami;
- Systematyczne prowadzenia uzgodnień kont bilansowych;
- Ewidencja środków trwałych;
- Księgowanie listy płac;
- Wystawianie faktur sprzedażowych;
- Nadzór nad bieżącą rzetelnością danych zawartych w programie finansowo-księgowym Zakładu oraz kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych;
- Realizacja transakcji pieniężnych z rachunku bankowego;
- Kontakty i bieżąca współpraca w zakresie działalności finansowo-księgowej z Głównym Księgowym Instytutu, pracownikami Działu Finansowo-Księgowego IUNG-PIB oraz instytucjami zewnętrznymi;
- Przygotowywanie danych do postępowań przetargowych, ankiet, kontroli i audytów.
Wymagania:
Poszukujemy osoby, która:
- Ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- Nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- Spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość pakietu MS Office i programów finansowo-księgowych;
- Umiejętność stosowania i interpretacji aktów normatywnych oraz obowiązujących przepisów prawa;
- Umiejętność właściwego zarządzania i koordynacji pracy;
- Umiejętność analitycznego myślenia;
- Dokładność, rzetelność, terminowość.
Oferujemy:
- Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę;
- Możliwość rozwoju zawodowego,
- Wynagrodzenie od 4300 PLN
Miejsce pracy:
- Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – PIB Dział Finansowo-Księgowy
Dokumenty aplikacyjne:
- List motywacyjny;
- CV;
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych;
- Ewentualne referencje.
Forma, termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy przesłać pocztą na adres Instytutu (Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy, 24-100 Puławy, ul. Czartoryskich 8 lub złożyć osobiście w kadrach Instytutu od poniedziałku do piątku w godzinach 700-1400 bądź elektronicznie na adres mailowy: kadry@iung.pulawy.pl w terminie do 18.03.2024r. Tel. Do kontaktu 814 786 734.